برای پیدا کردن یک ویلای مناسب چه کارهایی باید انجام شود ؟ به چه نکاتی باید توجه گردد تا در نهایت بتوان یک باغ ویلا مناسب پیدا کرد ؟ خرید باغ ویلا در استان تهران چگونه است ؟

از آنجایی که سرشت انسان با طبیعت آمیخته است و از زمان های بسیار دور تا کنون پیشه اصلی انسان ها باغداری ، باغبانی ، کشاورزی و دامپروری بوده است ، باعث شده است تا علاقه به طبیعت در وجود همه انسان ها وجود داشته باشد .

حال که زندگی شهری انسان ها را از طبیعت و سرشت خود دور کرده است ، افراد بسیار زیادی برای دور شدن از زندگی در شهر های شلوغی که به جز صدای بوق ماشین ها و آلودگی هوا چیزی برایشان ندارد ، به خریداری باغ ها و ویلا ها اقدام کرده اند تا بتوانند دوباره از این طریق با طبیعت پیوندی برقرار کنند .

اما نکته اینجاست که چگونه یک باغ ویلا مناسب پیدا کنیم ؟ اگر می خواهید پاسخ به این سوال را بدانید با ما همراه باشید .

چگونه یک باغ ویلا مناسب پیدا کنیم ؟ ( نکات مهم در خرید باغ ویلا )

باغ ویلاها انواع بسیار گوناگونی دارند که برای خرید آنها باید به اینکه چه نوع باغ ویلایی مد نظر است توجه شود تا بتوان باغ ویلا مناسب پیدا کرد . برای پیدا کردن باغ ویلا مناسب باید ابتدا انواع باغ ویلا را مد نظر قرار داد تا اول از همه آنچه خواهانش هستیم را در نظر داشته باشیم و بدانیم که باغ ویلا مورد نظر ما چگونه است .

به عنوان مثال :

برخی از باغ ویلاها به این صورت هستند که  خانه ویلایی وسط باغ قرار داده شده است و دور تا دور آن باغ است . برخی دیگر نیز به این شکل هستند که ویلا در انتهای ملک واقع شده است و در جلوی ملک باغ قرار دارد . همچنین انواع دیگری از باغ ویلا ها نیز وجود دارند که از قبیل زیر هستند :

 

باغ ویلا جنگلی : باغ ویلاهای جنگلی به این صورت هستند که در وسط جنگل قرار دارند و یا فضای آن ها به صورت جنگلی است . این مدل از باغ ویلاها در شمال ایران  و در استان هایی نظیر مازندران و گیلان به وفور یافت می شوند .

باغ ویلا ساحلی : باغ ویلاهای ساحلی در سواحل دریاها قرار دارند و به این صورت هستند که در ساحل دریا ، ویلایی با درختان فراوان مانند درخت پرتقال و نارنج به صورت یک باغ ایجاد شده است . این گونه از باغ ویلاها نیز در شهر های شمالی ایران مانند : مازندران و گیلان فراوان هستند .

باغ ویلا شهرکی : امروزه باغ ویلا های شهرکی برای حفظ امنیت افراد به وجود آمده اند  . این باغ ویلاها به گونه ای هستند که در شهرک های مشخصی واقع شده اند که آن شهرک ها مملو از باغ ویلا است .

این شهرک ها به گونه این هستند که دور تا دور شهرک دیوار کشی شده است و دارای نگهبان  هستند تا ورود و خروج افراد را کنترل کنند ، همچنین کل فضای شهرک توسط دوربین هایی کنترل می شود تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود و بدین شکل امنیت افراد حفظ گردد .  اشخاصی که قصد پیدا کردن یک باغ ویلا در محیط امنی را دارند ، می توانند باغ ویلاهای شهرکی را انتخاب کنند .

این نمونه از باغ ویلاها در بیشتر شهرهای ایران مانند : تهران ، کرج ، مازندران ، گیلان ، دماوند ، لواسان و … وجود دارند .

برای خرید باغ ویلا در استان تهران ، باغ ویلای شهرکی گزینه مناسبی است .

 

باغ ویلا شخصی : باغ ویلاهای شخصی به صورت شخصی ساز و مستقل هستند و مانند باغ ویلاهای شهرکی در شهرک های خاصی قرار ندارند  و دیگر فاقد نگهبانی و سایر تجهیزات امنیتی هستند .

این نوع از باغ ویلاها برای افرادی مناسب است که دوست ندارند کسی ورود و خروج و رفت و آمدهایشان را چک کند و دوست دارند که آزادانه رفتار کنند  .

همچنین در هنگام خرید باغ ویلا باید به نوع ویلای موجود در باغ هم توجه کرد .  این ویلاها دارای ویژگی های متفاوتی هستند که باید به آن ها در هنگام خرید باغ ویلا توجه کرد .

 

به عنوان مثال :

  • متراژ باغ و متراژ زیر بنا : برای خرید ویلا یکی از نکات مهم توجه به متراژ باغ و متراژ زیر بنای ملک است . بدین معنا که باغ و ویلای موجود در باغ چند متری باشد ، که متراژ آنها علاوه بر اینکه در قیمت تاثیر دارد در ظاهر هم تاثیر گذار است . از آن گذشته ممکن است عده ای باغ بزرگ بخواهند و یا عده دیگری نیز تمایل داشته باشند تا ویلا از باغ بزرگ تر باشد .
  • فلت بودن ویلای موجود در باغ : فلت بودن ویلا به این معناست که ویلا به صورت یک طبقه هم کف است و در داخل آن همه قسمت ها در یک سطح واقع شده اند و فاقد قسمت های پله دار می باشد .
  • دوبلکس بودن ویلا : ویلاهای دوبلکس به این صورت هستند که در آنها بین یک طبقه تا طبقه دیگر پله می خورد و در داخل ویلا همه قسمت ها در یک سطح واقع نشده است .
  • تریپلکس بودن ویلا : ویلاهای تریپلکس نیز به این صورت هستند که در آنها بیشتر از یک بار در محیط پله وجود دارد .

بدین گونه که محیط داخلی ویلا از چند سطح مختلف تشکیل شده است که در زیبایی تاثیر بسیار زیادی دارد .